יום רביעי, 16 במאי 2012

פרסום באינטרנט - חוות דעת מפי גולש

כששואלים אותי לגבי פרסום באינטרנט, אין לי תשובה חד-משמעית ויש לי כמה דיעות בנושא. בחשיבה עמוקה יותר, ברור שהכל תלוי בעצם באיזה צד אני נמצאת – בצד המפרסם או בצד הקולט. נכון שלפעמים התחושה היא שזה יותר מדי, אך מי שמפרסם את שירותיו ברשת או את בית העסק שלו, ינסה לצוד את עיני בכל דרך אפשרית ואפשר להבין אותו, אך צריך להודות, שחלק מדרכי הפרסום נעימים לי יותר וחלקם פחות. כלקוח פוטנציאלי פרסום שנעים לי יותר ואינו גורם לי לרתיעה הוא הפרסומות הנמצאות בצידי דפי האתר שבו אני גולשת, כפי שמופיע באתר החברתי של פייסבוק. הפרסום המופיע בצידי הדף מהווה מעין אופציה לשירות מוצע או אתר. אם ארצה אבדוק, אם לא, אז לא. הן יכולות להיות הצעה לשירות או מוצר בדיוק בזמן שבו אני זקוקה לו ואין שום תחושת של כפייה.
לעומת פרסומות עדינות אלה, יש את הפרסומות ש"נדחפות". אני מתייחסת לאלה המופיעות כאשר אני מבצעת חיפוש וגולשת לאתר מסויים והן קופצות לי מול העיניים, במקום הדף שחיפשתי. במקרה הזה הפרסומות האלה גורמות לי לתחושה של רתיעה וכפייה. מבחינתי, סביר להניח שאם אני מחפשת שירות מאותו הסוג המוצע בפרסום הקופץ – אני אחפש משהו אחר, כדי שעדיין תהיה לי הרגשה שאני בוחרת בעצמי.
פרסומות נוספות שפחות נעימות לעיני, אך עדיין לא מטרידות אותי, הן הפרסומות בסרטוני היוטיוב. הן יושבות בחלק התחתון של הסרטון ומאפשרות לי לראות, אבל גם להסיר את הפרסום. זה פרסום לגיטימי ולא מרתיע.
פרסום נוסף שנחשב לגיטימי בעיני ואף חשוב הוא תוצאות החיפוש במנועי חיפוש, כ"גוגל" – ללא פרסום, אולי לא הייתי מוצאת את השירות או בית העסק אותם אני מחפשת ולכן פרסום מהסוג הזה הוא תוצאה של WIN-WIN. הלקוח יכול להביא בפני את השירות שאני מחפשת כהצעה ואני יכולה לבדוק ולהחליט איזה אתר ושירות יהיו המתאימים ביותר עבורי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה