יום ראשון, 2 באוקטובר 2011

הקמת פורטלים בעידן ווב 2.0

ניתן להבחין בין שני סוגי פורטלים עיקריים – פורטלי חדשות הכוללים תחומי עניין רבים הפונים לקהל יעד רחב ומאפשרים גישה למאמרים, מידע ושירותים מגוונים אחרים ופורטלי נושא המאגדים מידע ותוכן בנושא הפונה לקהל יעד מצומצם יותר שעיקר עניינו הוא התחום בו עוסק הפורטל.
עד לא מזמן השליטה בתכני האתרים הייתה נחלתם של מנהלי התוכן ואנשי הפיתוח, הגולשים יכלו רק לחלום ולדמיין שהם ינהלו אתר משלהם ללא תלות באנשי מקצוע. היום הרשת התפתחה וטכנולוגית דור 2.0 WEB, שהיא למעשה אופן הגלישה באינטרנט, מאפשר לכל אחד להשתתף ולתרום לעולם התוכן בעצמאות מוחלטת ולשלוט בתכנים החל ממאמרים, תמונות, RSS, סרטונים, בנייה, הקמת לוחות קנייה ומכירה ועיצוב של האתר ותפריטיו ועד עדכון שוטף של תכני האתר ועיצובו בהתאם לאופי הגלישה בו כך שיהיה פשוט ונוח לשימוש. משמעות הדבר היא למעשה הפיכת האתר מאתר סטטי לאתר פעיל ומעודכן כדי לשמר את עניין הגולשים בו ואת יעילותו.
טכנולוגית ווב 2.0 מתארת למעשה את רשת האינטרנט שאנחנו מכירים היום – השיתוף החופשי שפתוח לכולם בכל עת, שיתוף חומרים אישיים באמצעות סרטוני וידאו, תקשורת רציפה ועדכנית דרך הרשת באמצעות הרשתות החברתיות שהפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו ובעזרת שיחות וידאו ברשת בתוכנות ויישומים שונים כמו לדוגמא SKYPE שהפכו את העולם לכפר הגלובלי שהוא היום. למעשה ההבדל המהותי ביותר בין הדור הקודם לווב 2.0 הוא שיתוף התכנים וידם של הגולשים בבניית המידע החדש, הפצת התכנים ושיתוף הפעולה בין גולשים מכל קצוות העולם.
בניית פורטל היא עסק מורכב, ולכן לא כל חברה או עסק יקימו לעצמם פורטל. עם זאת, ארגונים או חברות גדולות כמו בנקים, אוניברסיטאות או עיתונים גדולים, נוהגים לבנות פורטלים גדולים ועשירים בתוכן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה