יום שני, 14 במרץ 2011

מה צריך כדי לשווק אתר?

כשאתר חדש שבנינו עולה לרשת האינטרנט, אנו רוצים שכמה שיותר אנשים יידעו על כך ויגיעו אל האתר לגלוש בו, לקרוא את התכנים שלנו ולהפוך ללקוחות שלנו. משימה לא פשוטה לאור העובדה שישנם אתרים רבים באינטרנט המתחרים על אותו תחום בו אנו עוסקים. איך הופכים את האתר שלנו לייחודי וטוב יותר מן האחרים? ואיך מביאים אליו גולשים?
ניתן לבצע כמה פעולות במקביל: עוד במהלך בניית האתר, כדאי להתחיל לכתוב תכנים עבורו. את התכנים כדאי להעלות כמה שיותר מוקדם בשלבי פיתוח האתר, ולהשיג לפחות קישור-שניים לאתר, אפילו עוד לפני שהוא עלה. הקישור יועיל בכך שהוא יביא את הרובוטים של מנוע החיפוש אל האתר שלנו. כך גוגל ידע שיש כאן אתר חדש והוא ייסרק מהר יותר.
בניית אתרים טובה כוללת לא רק עיצוב יפה ותוכן, אלא גם חשיבה על אופטימיזציה למנועי חיפוש. אופטימיזציית הקוד כלולה בתהליך פיתוח האתר. למעשה ניתן לומר כי בניית אתרים עם קידום אתרים כחבילה אחת, יש לה יתרון. אנו חוסכים זמן, כיוון שלא יהיה צורך בתיקונים של הקוד מאוחר יותר, וכן נרוויח אתר מותאם לגוגל היישר מן ההתחלה.
אם בנינו את האתר בעזרת חברת בניית אתרים מקצועית, המקפידה על הקמת אתרי אינטרנט איכותיים המותאמים למנועי חיפוש וכתובים בקוד תיקני (w3c xhtml 1.1), רוב הסיכויים שהאתר שלנו אכן יעמוד בדרישות. חשוב להכיר את הנושאים הללו על מנת לדעת לדרוש זאת מן החברה, כדי שלא ניפול על בונה אתרים שיכין לנו אתר שבנוי בצורה מיושנת ויהיה קשה מאוד לקדם אותו בגוגל.
לאחר שווידאנו שהאתר בנוי עם תשתית טובה והוא מקודם נכון בגוגל, רצוי מאוד לעבוד על השיווק באינטרנט. תחום זה הוא רחב מאוד וכולל בין השאר הפצת מאמרים ברשת, פעילות ברשתות חברתיות, רישום באינדקסים, פרסום ביו-טיוב וכולי. כל הפעולות הללו יחד יביאו לחשיפות רבות וכניסות רבות אל האתר - שעם הזמן יהפכו אותו לאתר מצליח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה